John'y kupił Audi A4 B7 Avant 2.0 TDI z 2007 roku.
Jego Audi ma już przejechane 300 tys. km ale jeździ jak burza
- Nie w tym nic szczególnego ale po 150 tysiącach km John'y
- Pojechał do auto serwisu w którym elektronicznie podniesiono mocy w silniku Audi.
- Minimalna modyfikacja mapy wtrysku i drobne zwiększenie ciśnienia doładowania (zaledwie o 0,1 bara) potwierdziło na hamowni zwiększenie mocy o 30 KM (170 KM zamiast 140 KM) i dodatkowe 56 Nm momentu obrotowego (376 Nm zamiast 320 Nm).
Auto serwis Włochy, Pruszków, Okęcie
A będzie dla was zaskoczeniem zmniejszyło się też spalanie - o ok 0,5 l/100 km.
Auto serwis Okęcie
Johny zrobił kolejne 150 tys. km po modyfikacji, dobijając jak wspomniałem do 300 tysięcy a na silniku nie ma śladu świadczącym o tym, że zywotność silnika, lub podzespołów została osłabiona. Jedno o czym wspomnę to po 250 tys. km Johny musiał zregenerować turbosprężarkę, ale to jest normalna naprawa przy przebiegu 250 tysięcy.
Przegląd samochodu Okęcie
Sprzęgło, koło dwumasowe i inne części silnika są cały czas oryginalna i widać śladów zużycia.
Przegląd samochodu Okęcie
Tuning elektroniczny stał się bardzo modny za sprawą filmów w internecie o tej tematyce.
Diagnostyka komputerowa Okęcie
Jednak ta dziedzina motoryzacji ma wielu zwolenników którym to wszystko kojarzy się z ulicznymi wyścigami i głośnymi wydechami
Przegląd samochodu Włochy
Gdzie jest prawda? Jednak trzeba wiedzieć o tym że samochód który zjeżdża z taśmy ma silnik w który są jeszcze rezerwy mocy.
Auto serwis Włochy
Jeżeli silnik by nie miał wolnego marginesu mocy taki silnik byłby bardzo poddatny na usterki.
Co ważniejsze producenci samochodów sprzedają ten sam model o różnej mocy np. dwulitrowy diesel z BMW serii 3 w jednej wersji ma 116 KM a w drugiej 190 KM . Bezspornie, samochody różnią się np. turbosprężarka, lepsze wtryskiwacze.
zawór wydechowy
Mazda2
Koncerny robią na tym dobra kasę bo nie raz widzielismy w ofercie np. BMW 2 cena 130000 a BMW 2 MPower juz 230000 za mocniejszy silnik zapłacimy słono i różne dodatkowe gadżety elektroniki.
zawór wydechowy
Mazda3
Kolejnym faktem jaki idzie w parze małych mocy jest wysokość ubezpieczenia. W niektórych krajach wysokość skłądki ubezpieczeniowej uzależniona jest od mocy więc samochody już na etapie projektu małą minimalizowane moce i pojemność.
zawór wydechowy
Mazda6
Specjalnie piszę o silnikach wysokoprężnych i benzynowych doładowywanych - dlatego że te silniki łatwo się tuninguje, a one to bardzo dobrze znoszą.
zawór wydechowy Mazda
Mazda CX-3
Jednka jeśli chodzi o silniki wolnossące nie dajmy się nabrać mechanikom samochodowym że skok mocy będzie większy niż, 10%).
zawór wydechowy Mazda
CX-5
Przegląd samochodu Włochy
Przeróbka takiego silnikałączy niewiele korzyści - obniżenie obrotów maksymalnej mocy oraz momentu obrotowego z równoczesnym ale minimalnym zmniejszeniem zużycia paliwa.
Mechanik samochodowy Włochy

uszczelka chłodnica olejowa
Camry
uszczelka chłodnica olejowa
Yaris
uszczelka chłodnica olejowa
Auris
uszczelka chłodnica olejowa
CorollaDiagnostyka komputerowa Włochy
Jeśli weźmiemy natomiast silnik doładowywany mechanik samochodowy będzie mógł z optymalizować większą liczbę parametrów - takich jak : ilość podawanego paliwa, czas oraz kąt wyprzedzenia zapłonu (w dieslach - wtrysku), ciśnienie doładowania równocześnie maksymalne dopuszczalne obroty silnika.
Adres
Włochy, Pruszków, Okęcie, Włochy,Aleja Krakowska 94, 05-090 Raszyn